Kleuters uitdagen met problemen? Zij leren! - VOLZET!

Denkvaardigheden en mondelinge vaardigheden stimuleren in de kleuterklas
Wat?

Levensechte problemen zorgen voor actie in de kleuterklas en motivatie bij de kleuters. Ze voelen zich uitgedaagd om met elkaar en met de juf in gesprek te gaan en samen te werken om tot een oplossing te komen.

Hoe kun je er als kleuteronderwijzer voor zorgen dat de taal- en denkvaardigheden van de kleuters verhogen via "levensechte uitdagingen"? Dat ontdek je in deze vorming!

In deze vorming willen we zicht krijgen op volgende vragen:

  • Welke vragen dagen uit tot onderzoek?
  • Hoe kunnen we aan (mondelinge) taalvaardigheid werken via realistische problemen?
  • Hoe kunnen materialen, echte uitdagingen, coöperatieve werkvormen een hulp zijn om spreken en luisteren te bevorderen?         
  • Hoe stimuleer je de oudste kleuters tot samenwerken, probleemoplossend denken, zelfstandigheid, interactievaardigheid en zelfregulering?
Voor wie?

Voor kleuteronderwijzers, SES-leraren, zorgcoördinatoren, directeurs die de oudste kleuters (4- en 5-jarigen) maximaal willen stimuleren om hoger vernoemde sleutelcompetenties te ontwikkelen die van groot belang zijn in onze maatschappij.

Max. 20 deelnemers

Wanneer?

Donderdag 5 oktober 2017 van 8u45 – 11u45

Waar?

Onderwijscentrum Brussel, Marcqstraat 16, 1000 Brussel

Overtuigd?