STEM-coach

Science, Technology, Engineering en Mathematics
Wat?

Kan water verslijten?
Is wind sterker dan water?
Hebben planten gevoelens?

Het lijken vreemde vragen, maar ze nodigen uit tot een verdiepend gesprek, zetten kinderen aan tot nadenken en leiden tot experimenteren, ontwerpen en onderzoeken. Het zijn ideale vragen om STEM-mig mee aan de slag te gaan. STEM staat voor wiskunde, wetenschap en techniek in het onderwijs. 

Welke vragen beantwoorden we tijdens deze vormingssessies?

  • Wat is het verschil tussen STEM-geletterdheid en STEM-specialisatie?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn leerlingen STEM-geletterd worden?
  • Hoe zet ik mijn leerlingen aan tot denken en onderzoeken?
  • Hoe ondersteun en coach ik mijn leerlingen hierin?
  • Hoe stimuleer ik leerlingen om vragen te stellen?
  • Hoe werk ik aan taal tijdens het STEM-mig werken?
Voor wie?

(maximum 25 deelnemers)
Leraren 3e graad lager onderwijs en 1e graad secundair onderwijs

Wanneer?

Sessie 1: donderdag 10 januari 2019 van 9.00 – 12.00
Sessie 2: donderdag 21 februari 2019 van 9:00 – 12.00

Waar?

Onderwijscentrum Brussel, Marcqstraat 16, 1000 Brussel 

Overtuigd?