STEM-coach

Wat?

Kan water verslijten? Is wind sterker dan water? Hebben planten gevoelens?

Het lijken vreemde vragen, maar ze nodigen uit tot een verdiepend gesprek, zetten kinderen aan tot nadenken en leiden tot experimenteren en ontwerpen.

Het zijn ideale vragen om binnen STEM mee aan de slag te gaan. STEM staat voor wiskunde, wetenschap en techniek in het onderwijs en klinkt velen niet onbekend in de oren. Tegelijk leven er nog veel vragen rond STEM:

  • Hoe geef je STEM-activiteiten vorm om het denken te stimuleren?
  • Hoe ondersteun ik leerlingen in hun STEM-denkproces zonder hen te sturen? Hoe coach ik hen?
  • Hoe stimuleer ik leerlingen om vragen te stellen?
  • Hoe werk ik aan taal tijdens een STEM-activiteit?

Deze en andere vragen beantwoorden we samen met jullie tijdens deze vorming.

Voor wie?

Leerkrachten 3e graad lager onderwijs en 1e graad secundair onderwijs (max. 20 deelnemers)

Wanneer?
  • 1e sessie: 6 maart 2018 van 8u45 tot 11u45
  • 2e sessie: 23 april 2018 van 8u45 tot 11u45
Waar?

Onderwijscentrum Brussel, Marcqstraat 16, 1000 Brussel 

Overtuigd?