Wat?
Ook in de tweede helft van het schooljaar blijft kinderen leren lezen een grote uitdaging. Vaak worden op dit moment grote verschillen in leesvaardigheid binnen je klas zichtbaar. Hoe pak je dan het leesonderwijs in je klas aan?
Tijdens deze tweede sessie staan enkele vragen centraal:
- Waaruit bestaat een sterk basisaanbod?
- Hoe ga je om met grote verschillen in leesvaardigheid binnen je klas?
- Hoe ondersteun je risicolezers in hun leesontwikkeling?
Daarnaast wordt er ruimte gecreëerd om uit te wisselen rond concrete vragen uit je klaspraktijk.
De focus van deze voormiddag ligt op technisch lezen binnen de brede basiszorg en op het ondersteunen van risicolezers. We zoomen hierbij in op de tweede helft van het schooljaar.
Voor wie?
Voor leerkrachten van het 1ste leerjaar, zorgleerkrachten, zorgcoördinatoren en directies van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.
Onderwijscentrum Brussel
Marcqstraat 16-18
1000 Brussel