Wat?
Lezen en graag lezen is essentieel om te kunnen functioneren op school én in de maatschappij. Meer en meer merken we dat kinderen op het einde van het eerste leerjaar onvoldoende kunnen technisch lezen en dat leerkrachten van het tweede leerjaar het moeilijk vinden om naast hun programma ook nog tijd vrij te maken voor het ‘leren lezen’.
Tijdens deze vorming focussen we daarom op het extra oefenen van technisch lezen en het ‘leren’ begrijpend lezen. We gaan aan de slag en op zoek naar heel concrete werkwijzen en zoeken antwoorden op volgende vragen:
- Hoe kan ik leren technisch lezen vertrekkende vanuit de methode van het tweede leerjaar?
- Hoe pak ik begrijpend lezen aan als kinderen nog niet kunnen technisch lezen?
- Hoe ga ik om met de verschillen tussen leerlingen?
- Hoe zorg ik voor voldoende leestijd?
Voor wie?
Voor leerkrachten van het tweede leerjaar, zorgleerkrachten, zorgcoördinatoren en directies van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.
Onderwijscentrum Brussel
Marcqstraat 16-18
1000 Brussel