Wat?
Hoe vermijden dat je (ook figuurlijk) kopje onder gaat aan de klimaatverandering? Hoe ga je met jongeren in gesprek over de klimaatcrisis? Hoe grijp je hun vragen, ideeën, bezorgdheden rond klimaat aan en werk je aan weerbaarheid? Hoe ga je om met eco-angst en creëer je betrokkenheid?
In deze vorming zoomen we in op klimaatgesprekken en toepasbare hands-on methodieken voor in de klas: hoe kan je de klimaattoestand en -verandering een authentieke plek geven in je klas? We hebben aandacht voor emoties en meningen op de klasvloer en hoe je als leerkracht daarin kan navigeren.
Tenslotte staan we stil bij klimaatpsychologie en hoe je die kan inzetten als een helpende kracht. Kortom: hoe boven water blijven bij klimaatverandering?
Voor wie?
Deze vorming is voor leerkrachten secundair onderwijs, zorgcoördinatoren en directies van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel en daarbuiten. Brede schoolcoördinatoren, leerkrachten 3e graad lager onderwijs en andere geïnteresseerde onderwijsprofessionals zijn zeker ook welkom.
Onderwijscentrum Brussel
Marcqstraat 16-18
1000 Brussel