Wat?
Hoe kunnen we o.a. via feedback, zelfregulerend leren en coöperatief leren de leerloopbaan van onze tieners versterken? We gaan aan de slag met wat de wetenschap ons hierover vertelt en zoomen in op volgende vragen:
- Wie is die tiener en wat is de impact van de Brusselse grootstedelijke context op de breinontwikkeling?
- Hoe kunnen we leerlingen ondersteunen bij het versterken van hun leerloopbaan?
- Hoe loopt een school- en studiekeuzeproces en wat betekent dat voor de transities, basis naar secundair en eerste graad SO naar tweede graad SO, in de leerloopbaan van onze jonge tieners?
Voor wie?
Voor leerkrachten van het 5de en 6de leerjaar lager onderwijs, leerkrachten van de eerste graad secundair onderwijs, zorgleerkrachten, zorgcoördinatoren en directies van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.
Wanneer
-
Locatie
Onderwijscentrum Brussel
Marcqstraat 16-18
1000 Brussel