Wat?
Schoolteams en leerkrachten zetten hard in op welbevinden en het verwerven van kennis en vaardigheden tijdens de leerloopbaan van Brusselse jonge tieners. Hoe kunnen we hier nog dieper op ingaan? Wat vertelt de wetenschap over het tienerbrein en leren?
Tijdens deze vorming reiken we concrete praktijkvoorbeelden aan als inspiratie. We bouwen verder op jullie goede praktijken en inspireren elkaar.
Enkele voorbeelden van vragen waar we op ingaan:
- hoe zorg ik ervoor dat leerlingen zich thuis voelen in de klas en op school, wat doe ik, wat zeg ik?
- hoe doe ik dat eigenlijk 'hoge verwachtingen' hebben van alle leerlingen?
- waarom zijn routines zo belangrijk?
- welke taal hanteer ik als ik over en met leerlingen praat?
- waarom is emotionele en relationele taalverwerving zo belangrijk voor onze Brusselse jonge tieners?
- wat zijn logische consequenties,?
- hoe kan ik leerlingen aanmoedigen om de vele leertips te gebruiken?
- ...
Heb je specifieke leervragen die hierbij aansluiten? Na je inschrijving krijg je een mail om jouw leervraag door te geven.
Voor wie?
Voor leerkrachten van het 5de en 6de leerjaar lager onderwijs, leerkrachten van de eerste graad secundair onderwijs, zorgleerkrachten, zorgcoördinatoren en directies van het Nederlandstalig onderwijs in Brussel.
Onderwijscentrum Brussel
Marcqstraat 16-18
1000 Brussel